Hand eye coordination, Naomi Uman
En la tercera edición del (S8) contaremos con la visita de Naomi Uman. Además de presentar una sesión con algunos de sus trabajos más relevantes, Uman viene dispuesta y preparada para dar un taller de cine en 16mm tras la Mostra bajo el título “El Kinder del Cine”. Tanto a través de la sesión como del taller iremos directo al grano de lo que es una parte esencial de su obra, que es el trabajo manual, la manipulación directa de las materias primas.Hand eye coordination, Naomi Uman
 
Na terceira edición do (S8) contaremos coa visita de Naomi Uman. Ademais de presentar unha sesión con algúns dos seus traballos máis relevantes, Uman vén disposta e preparada para dar un obradoiro de cinema en 16mm tras a Mostra baixo o título «O Kinder do Cine». Tanto a través da sesión como do taller iremos directo ao gran do que é unha parte esencial da súa obra, que é o traballo manual, a manipulación directa das materias primas.Hand eye coordination, Naomi Uman
Dentro o fuera del cine, Uman siempre ha trabajado con las manos. Antes de dedicarse a la faceta que conocemos, fue chef privado de Malcolm Forbes, Calvin Klein y Gloria Vanderbilt. No es raro, entonces, que su primera película esté pegada al trabajo en el campo, y al ordeño, como es el caso de Leche (1998). Y no sólo está relacionada a lo artesanal en este sentido, sino en su propia creación. Los rollos de 16mm que componen las películas fueron revelados por Uman en una bañera. En rústico blanco y negro retrata a esta familia de Aguascalientes, México (¿quizás siguiendo los pasos de Chick Strand?) como extranjera, y sin escatimar la crudeza de su visión. Poco después retrataría a esta misma familia al otro lado de la frontera, buscando una vida mejor en Estados Unidos y encontrando el desarraigo y la amargura a pesar de la aparente mejora económica. Ambos trabajos componen, junto con su Ucranian Time Machine, una faceta de su trabajo cercana a lo que sería un cine etnográfico experimental.
Pero hay un paso más allá en su compromiso con el trabajo manual. Se trata de sus películas encuadradas bajo la serie “scratching”, en las que manipula físicamente metraje encontrado en un punto medio entre la apropiación y la animación. Removed (1999) es quizás una de sus piezas más conocidas. Se trata de un film hecho a base de películas porno de los años 70 en el que la figura de la mujer es eliminada de la película a base de esmalte de uñas y lejía, conteniendo así un agudo y subversivo comentario. Precisamente de este film, que surgió de manera casual, Uman dice: «El proceso para mí fue similar a cocinar, sembrar, coser o tejer, otras actividades que he realizado a lo largo de mi vida». Algo que enlaza con piezas como Hand Eye Coordination (2002), en la que un collage de found footage modificado a base de arañazos, pintura y sobreimpresiones habla sobre todas las cosas en la vida que se hacen con las manos. E introduce, entre todas estas actividades, su propio trabajo con la película. Una película en la que incluso los créditos se hacen a mano: escribiendo, o bordando. Private Movie (2000), aún entrando en la categoría de experimento visual, también revela en parte la ligazón física de Uman con sus sujetos. A través de un estudio de luz, neones, positivos y negativos, la película habla de un viaje de una mujer en tres partes. Parpadeante nostalgia y ligazón con los lugares visitados, y con los procesos físicos y químicos que impresionan y revelan el celuloide.
Dentro ou fóra do cine, Uman sempre traballou coas mans. Antes de adicarse á faceta que coñecemos, foi chef privado de Malcolm Forbes, Calvin Klein e Gloria Vanderbilt. Non é raro, entón, que a súa primeira película estea pegada ao traballo no campo, e ao ordeño, como é o caso de Leche (1998). E non só está relacionada ao artesanal neste sentido, senón na súa propia creación. Os rolos de 16mm que compón as películas foron revelados por Uman nunha bañeira. En rústico branco e negro retrata a esta familia de Aguascalientes, México (quizais seguindo os pasos de Chick Strand?) como estranxeira, e sen escatimar a crueza da súa visión. Pouco despois retrataría a esta mesma familia alén da fronteira, buscando unha vida mellor en Estados Unidos e atopando o desarraigamento e a amargura a pesar da aparente mellora económica. Ambolos dous traballos compoñen, xunto co seu Ucranian Time Machine, unha faceta do seu traballo próxima ao que sería un cine etnográfico experimental.
Pero hai un paso máis aló no seu compromiso co traballo manual. Trátase das súas películas encadradas baixo a serie «scratching», nas que manipula fisicamente metraxe atopada nun punto medio entre a apropiación e a animación. Removed (1999) é quizais unha das súas pezas máis coñecidas. Trátase dun filme feito a base de películas porno dos anos 70 no que a figura da muller é eliminada da película a base de esmalte de unllas e lexía, contendo así un agudo e subversivo comentario. Precisamente deste filme, que xurdiu de xeito casual, Uman di: «O proceso para min foi similar a cociñar, sementar, coser ou tecer, outras actividades que realicei ao longo da miña vida». Algo que enlaza con pezas como Hand Eye Coordination (2002), na que un collage de found footage modificado a base de riscaduras, pintura e sobreimpresións fala sobre todas as cousas na vida que se fan coas mans. E introduce, entre todas estas actividades, o seu propio traballo coa película. Unha película na que ata os créditos fanse a man: escribindo, ou bordando. Private Movie (2000), aínda entrando na categoría de experimento visual, tamén revela en parte a ligazón física de Uman cos seus suxeitos. A través dun estudo de luz, neones, positivos e negativos, a película fala dunha viaxe dunha muller en tres partes. Parpadeante nostalxia e ligazón cos lugares visitados, e cos procesos físicos e químicos que impresionan e revelan o celuloide.