Carretera de una sola dirección, Xiana Gómez-Díaz

Carretera de una sola dirección, Xiana Gómez-Díaz


Este ano, a sección SINAIS do (S8) pon o acento na ollada das cineastas galegas. Un cinema de alta calidade, como é o caso de Xiana Gómez-Díaz: realizadora, artista visual e co-fundadora da produtora especializada en cine documental de autor e vídeo experimental Walkie Talkie Films. Tanto na súa obra en cinema como nos seus traballos de investigación, Gómez-Díaz explora o relato íntimo, a construción da identidade, o papel no cinema e no vídeo arte do xénero e a comunicación non verbal, así como as cuestións formais da relación entre a imaxe e a música. O (S8) confeccionou un programa especial dedicado ás súas curtametraxes que inclúe, entre outros, os títulos: Dúas pitas (2013) e While it Spins (2014), A Real Woman (2013), Carretera de una sola dirección (2015 – Proyecto X Films en Punto de Vista), Mira para aquí un momento (2015) e Sotobosque 1 (2016).
A súa participación no (S8) culminará cun encontro no que explicará ao público os seus procesos creativos e que será moderado, como é habitual, polo realizador en foco da edición anterior, neste caso Xacio Baño. Durante esta charla compartirá co público o work-in-progress da súa primeira longametraxe, Proyecto D, un novo documental sobre o relato colectivo da subxectividade feminina adolescente a través do diario íntimo. Para a realización desta película, Xiana Gómez-Díaz recompilou diarios da nenez-adolescencia de mulleres cedidos de forma íntegra ou parcial. Este proceso de documentación xa tivo a súa primeira presentación, en formato expositivo, a través dunha instalación (Barcelona, setembro a novembro de 2015) composta por documentación orixinal, producións videográficas, fotográficas e sonoras, que exploran o universo íntimo e a creación cultural invisible das adolescentes contemporáneas.
Xiana Gómez-Díaz é, ademais, doutora en Comunicación Audiovisual pola Universidade Autónoma de Barcelona e licenciada en Xornalismo pola Universidade de Southampton. Tamén é creadora e produtora musical, enfocando o seu traballo tanto en obras persoais como na composición de bandas sonoras. As súas películas puideron verse en encontros de cinema, festivais de cinema de autor e como parte da programación de varias televisións públicas.
Carretera de una sola dirección, Xiana Gómez-Díaz

Carretera de una sola dirección, Xiana Gómez-Díaz


Este año, la sección SINAIS del (S8) pone el acento en la mirada de las cineastas gallegas. Un cine de alta calidad, como es el caso de Xiana Gómez-Díaz: realizadora, artista visual y co-fundadora de la productora especializada en cine documental de autor y vídeo experimental Walkie Talkie Films. Tanto en su obra en cine como en sus trabajos de investigación, Gómez-Díaz explora el relato íntimo, la construcción de la identidad, el papel en el cine y el vídeo arte del género y la comunicación no verbal, así como las cuestiones formales de la relación entre la imagen y la música. El (S8) ha confeccionado un programa especial dedicado a sus cortometrajes que incluye, entre otros, los títulos: Dúas pitas (2013) y While it Spins (2014), A Real Woman (2013), Carretera de una sola dirección (2015 – Proyecto X Films en Punto de Vista), Mira para aquí un momento (2015) y Sotobosque 1 (2016).
Su participación en el (S8) culminará con un encuentro en el que explicará al público sus procesos creativos y que será moderado, como es habitual, por el realizador en foco de la edición anterior, en este caso Xacio Baño. Durante esta charla compartirá con el público el work-in-progress de su primer largometraje, Proyecto D, un nuevo documental sobre el relato colectivo de la subjetividad femenina adolescente a través del diario íntimo. Para la realización de esta película, Xiana Gómez-Díaz ha recopilado diarios de niñez-adolescencia de mujeres cedidos de forma íntegra o parcial. Este proceso de documentación ya ha tenido su primera presentación, en formato expositivo, a través de una instalación (Barcelona, septiembre a noviembre de 2015) compuesta por documentación original, producciones videográficas, fotográficas y sonoras, que exploran el universo íntimo y la creación cultural invisible de las adolescentes contemporáneas.
Xiana Gómez-Díaz es, además, doctora en Comunicación Audiovisual por la Universidad Autónoma de Barcelona y licenciada en Periodismo por la Universidad de Southampton. También es creadora y productora musical, enfocando su trabajo tanto en obras personales como en la composición de bandas sonoras. Sus películas se han podido ver en encuentros de cine, festivales de cine de autor y como parte de la programación de varias televisiones públicas.Coming soon.